Pepsi hadde inngått en sponsoravtale med Mats Zuccarello Aasen og ville bruke dette til å styrke relasjoner med potensielle og eksisterende fans i en digital aktivitet.

Vi laget en omvendt strategi; i stedet for å kjempe om å nå målgruppens oppmerksomhet – la dem kjempe om vår! Vi laget en egen Snapchat-konto til Zuccarello, og inviterte fansen til å adde han som venn. Dermed mottok de snaps fra stjernen, og fikk et innblikk i hans eksklusive liv i New York. Utfordringen deres var derimot å sende han snapper tilbake, og forsøke å fange hans oppmerksomhet. Den heldige som brøt isen med stjernen, fikk dra til New York og møte han personlig.

02-Photo-Pepsi

Zuccarangers36 fikk 11 000 følgere på Snapchat. Disse fulgte også PepsiMaxNorge, som ga tips for å bryte isen. Det ble sendt over 4000 snapper til Zuccarello, og hans snapper hadde totalt 240 000 visninger. På Facebook fikk kampanjen 124.166 likes, shares og kommentarer. Kampanjen fikk også omtale i Dagbladet og på kampanje.no.

03-Photo-Pepsi

Kristine Nergaard: Kreativt Team