C More ønsket at vi laget en kampanje med hensikt å øke salget av abonnementer til Tippeligaen 2015-sesongen. 

Tuftet på innsikten om at nordmenn følger sin egen klubb med hjerte og sjel, ville vi skape en kampanje som bygget på supporterstolthet og vekket følelser hos målgruppen.

Vi skapte 17 individuelle kampanjer utviklet for spesifikke digitale kanaler. Hver klubb fikk sin egen tilpassede annonsepakke med print, webbanner og film, hvorav filmene hadde nyinnspilte versjoner av hver enkeltes klubbsang.

 

02-Photo-Tippeligaen

 

C More opplevde en +70% økning i sportsabonnenter fra slutten av mars til slutten av mai – drevet av markeds- og salgskampanjen! I digitale flater ble det levert 133 millioner visninger totalt, med CTR% på 0,21% på kampanjen som helhet. 

«Denne kampanjen ga oss rekordhøyt salg av abonnementer. Aldri har så mange mennesker betalt for Tippeligaen som et premium tv-/nettprodukt.»
– Espen Jørgensen, Markedssjef i C More 

 

Eirik Moldal Andersen: Kreativt Team

Espen Hornbug: Kreativt Team

Jasper Wiese: Designer

Paul Little: Kreativ Leder

Marianne Lund: Prosjektleder

Jarle Ring: Konsulent

Jarle Ring
Consultant